سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به ابراهیم علیه السلام وحی کرد : ای ابراهیم! من دانایم و هر دانایی را دوست دارم . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

امید وصال

 
 
سخنان آسمانی2(شنبه 85 اسفند 26 ساعت 10:6 عصر )

حدیث:امام علی النقی(ع)

هرکه راضی وخشودشدازخودوپسندید خودرا،بسیارشودشودخشمناکان براو.(منتهی الامال)

به چشم کسان درنیایدکسی                 که ازخودبزرگی نمایدبسی

مگو،تابگویندشکرت هزار                چه خودگفتی ازکس توقع مدار

بزرگان نکردند درخودنگاه               خدابینی ازخویشتن بین مخواه

                                                                             سعدی



 
اینترنت(سه شنبه 85 اسفند 22 ساعت 6:28 عصر )
اینترنت بخش مهمى از دنیاى امروز ما را تشکیل مى دهد. ظهور رایانه هاى رومیزى و افزایش آنها در خانه ها، رایانه را در دسترس گروه هاى زیادى از مردم قرار داده است. اگرچه تغییر و تحول در دنیاى فناورى اطلاعات به سرعت در حال وقوع است، اما این تغییرات تنها در حوزه ابداع فناورى هاى نوین نیست و هکرها و خرابکاران اینترنتى هم به نسبت پیشرفت کرده اند.
فرض کنید شرکت رقیب شما یک ابزار برپایه وب بسیار قوى دارد که بسیارى از مشترى هاى شما از آن استفاده مى کنند. شما در جواب آن چه مى کنید؟
۱ـ آن تجارت را فراموش مى کنید و به دنبال حرفه دیگرى مى روید؟
۲ـ یک گروه حرفه اى تشکیل مى دهید و یک ابزار بهتر از شرکت رقیب درست مى کنید؟
۳ ـ به سایت رقیب خود نفوذ مى کنید و کدهاى آنها را مى دزدید؟ یا در حالت بهتر برخى از کارمندان آن را مجاب مى کنید که یک وب سایت هم براى شما به همان صورت بسازند؟
به صورت فزاینده اى شرکت هاى رقیب به دنبال اطلاعات محرمانه و قابل استفاده از سایت هاى تحت وب و پایگاه هاى داده هستند و یا با استفاده از آسیب پذیرى هاى موجود در پایگاه داده، یک دسترسى بدون مجوز با آن برقرار مى کنند و داده هاى حساس و مهم تجارى شرکت رقیب را به سرقت مى برند.
بعضى مسائل هم غیرقابل اجتناب است. براى کاربرانى که باید به سایت دسترسى داشته باشند، لازم است که به بعضى از اطلاعات سایت دسترسى داشته باشند. حق دسترسى براى این گونه موارد، استفاده از نام کاربرى و یک پسورد است تا حق دسترسى افراد مشخص شود . کاربران معمولاً از یک نام کاربرى و پسورد استفاده مى کنند و همین موضوع موجب مى شود که برخى از کسانى که به این نام کاربرى ها دسترسى دارند با سوءاستفاده از آنها، به اطلاعات مهم و حیاتى شرکت هاى رقیب دسترسى داشته باشند.
جاسوسى اقتصادى
به این مشکلات مى توان در دو دسته تکنیکى و قانونى پاسخ داد. از دیدگاه تکنیکى، شرکت هاى تجارى باید قوانین و فناورى هاى بهترى را براى حق دسترسى کاربران و مشترى هاى خود در وب سایت ایجاد کنند. اگر شما مشاهده کردید که تلاش هاى فراوانى براى دسترسى به سایت شما از یک رنج IP مشخص (که شبیه آدرس هاى رقیب شما است) وجود دارد که اکثر آنها با شکست مواجه شده است، بدانیدکه اتفاق بدى در حال وقوع است. نصب IDS، مشاهده روزانه فایل هاى ثبت وقایع (Log) و البته مدیریت نصب اصلاحیه ها
(patch Management) جزو موارد ثابتى است که یک وب سایت براى امنیت خود بدانها نیاز دارد. فقط کافى نیست که شما اصلاحیه ها را نصب کنید، باید از نرم افزارهایى استفاده کنیدکه در هنگام بروز برخى تغییرات، کشف آسیب پذیرى جدید، بازشدن یک پورت در سرور و همچنین تأییدو تصدیق نصب اصلاحیه ها، شما را باخبر کنند.
از نظر حقوقى وقفه ایجادکردن و سنگ انداختن درکار رقیبان از راه هاى غیرقانونى جرم محسوب مى شود. شما مطمئناً نیاز دارید که مکان عمومى براى امور کارى خود داشته باشید ولى از طرفى هم باید ضوابط مشخصى را براى این مکان در نظر بگیرید تا هرکسى به هرچیزى دسترسى نداشته باشد.
بنابراین نخستین چیزى که باید براى دفاع از وب سایت عمومى تان ایجاد کنید، قراردادن یک سرى شرایط و ضوابط است که از داده هاى سایت شما محافظت مى  کند تا بدین وسیله از داده هاى سایت شما علیه شما استفاده نکنند. مثلاً از بینندگان سایت همان ابتداى ورود ضمانت بگیرید که از داده هاى سایت شما استفاده تجارى نکنند یا از مهندسى معکوس براى نرم افزارهاى شماخوددارى کنند و یا هرچیز دیگرى شبیه این موارد که شما نیاز دارید که آنها را ممنوع اعلام کنید.
واقعاً باید گفت که این موضوع ها ، معضل هایى است که در آینده گریبانگیر صنایع IT خواهد شد و دادگاه هاى قضایى در آینده اى نه چندان دور با آن برخورد مى کنند. مشکلاتى که ممکن است سایت هاى تجارى وب با آن برخورد کنند. اثبات این موضوع بر عهده دادگاه است که نشان دهد کاربران سایت شما از قوانین سایت سرپیچى کرده اند یا خیر اما در این گونه موارد بهتر است که قوانین دلخواهتان را در همان ابتدا که کاربران در حال درست کردن نام کاربرى و رمز عبور هستند، از آنها تأیید بگیرید تا با زیرپاگذاشتن این قوانین دست شما براى شکایت از آنها و اثبات موارد خلاف باز باشد.
هکرها خود را چه مى نامند؟
هکرها سعى در پنهان کردن هویت واقعى خودمى کنند، هرچند مطالعات نشان داده است که بعضى از آنها از تحسین شدن به دلیل ماجراهایى که به وجود مى آورند، لذت مى برند. بیشتر آنها از اسامى مستعار مانند Hackingwiz یا Hyper Viper استفاده مى کنند. آنها خود را افراد ماهر و هنرمندى مى دانند که گاهى خود را از ویروس نویسان جدا مى کنند. درحقیقت، براى مشخص کردن یک هکر، تعریف مشخصى وجود ندارد. آنها زمینه هاى متفاوتى دارند و دلایلى که پشت هک وجود دارد گستره وسیعى را مى پوشاند، اما موجب تهدیدهاى مشترکى مى شوند. هکرها افراد باهوشى هستند و از این که رایانه را به انجام کار دلخواهشان وا مى دارند، لذت مى برند. و اما مجله امنیت ایران، هکرها را
۳ دسته جدا مى نامد:
ـ هکرهاى مدرسه اى قدیمى که به داده هاى فنى مانندکدهاى برنامه یا آنالیز شبکه ها علاقه مندند. این گروه به درگیرشدن در تحصیلات عالیه مرتبط با علوم رایانه علاقه مند هستند.
ـ گروه دوم هکرهایى هستند که به مجرمان شباهت بیشترى دارند. آنها در فضاى وب مى گردند و براى اثبات خودشان سایت ها را هک مى کنند و مسأله ساز مى شوند. به هرحال اخیراً، تعدادشان اضافه شده است و نوجوانان بیشترى به هک مشغول شده اند. این مسأله به عبارتى حالت تفریح در فضاى سایبر را براى آنها دارد. آنها ابزار خود را توسط روش هاو هک هایى که از منابع غیرقانونى، مانند وب سایت هایى که به هک تخصیص یافته، به دست مى آورند. این افراد براى جامعه امنیتى امروز مسأله هاى جدى محسوب مى شوند.
ـ گروه سوم مجرمان حرفه اى هستند. افراد این گروه اغلب اهداف مالى دارند. آنها مهارت دسترسى به شبکه هاى مورد هک و یا افراد با این توانایى را دارند.
در دسته بندى دیگر ، هکرها به اصطلاح کلاه سفید و کلاه سیاه نامیده مى شوند به گونه اى که افرادى که بعد از کشف راه نفوذپذیرى اقدام به گزارش به مدیر شبکه موردنفوذ قرار گرفته مى کنند را اصطلاحاً هکرهاى کلاه سفید و آن دسته از هکرها که بعد از کشف راه نفوذ پذیرى دست به خرابکارى هایى مانند پاک کردن فایل هاى شبکه ، ویرایش فایل ها و... مى زنند را کلاه سیاه مى نامند.
هکرها مفیدند یا مضر؟
میان متخصصان امنیت اختلاف نظر درباره سودرسانى یا ضرررسانى هکرها وجود دارد. جالب اینجاست که گاهى هکرها اقدام به برگزارى همایش نیز مى کنند و افراد علاقه مند با حضور دراین همایش ها با روشهاو ابزار هک آشنا مى شوند. هرچند درمیان حاضران بازهم متخصصان امنیت و نیز آژانس هاى قانونگذارى و مجریان قانون حضور دارند. هدف آنها از این حضور حصول دانش بهتر درباره این موضوع و کسب مهارت هاى بیشتر با توجه به گرایش روزافزون به جرایم و تروریسم در فضاى سایبر است. گاهى اوقات نیز شرکت ها براى به کارگیرى راهکارهاى امنیتى بیشتر و مطمئن تر اقدام به کارگیرى و استخدام هکرها در شرکت یا مؤسسه خود مى کنند.
هکرهاى خاورمیانه
نخستین خبرهاى مربوط به حملات هکرى در خاورمیانه در آگوست سال ۲۰۰۵ منتشر شد. در آن زمان ۲ نفر در مراکش و ترکیه به جرم همکارى در زمینه طراحى و توزیع کرم مخرب Zotob دستگیر شدند.
اما سیمون هرون از مؤسسه امنیتى Networl Box نظر دیگرى دارد. او معتقد است که در سال ۲۰۰۶ نویسندگان ویروس ها و نرم افزارهاى جاسوسى در جست وجوى راه هاى جدیدى برخواهند آمد تا تولیدات خود را به جان رایانه هاى کاربران بى گناه بیندازند. یکى از بهترین روش ها براى این کار مخفى کردن ویروس ها و کرم هاى اینترنتى در پوشش فایل هاى موسیقى و ویدئو است. زیرا همزمان با رشد فزاینده دستگاه هاى قابل حمل پخش موسیقى، گوشى هاى هوشمند و درایوهاى فلاش با ظرفیت بالا تعداد بیشترى از افراد به گوش کردن موسیقى از این روش روى مى آورند و سعى مى کنند فایل هاى موسیقى موردنظرشان را در اینترنت یافته و آنها را بارگذارى کنند. هکرها هم دقیقاً از همین علاقه سوءاستفاده کرده و تولیدات مخربشان را به جاى فایل هاى موسیقى و ویدئو جا مى زنند.
نکته دیگرى که آقاى هرون به آن اشاره مى کند، افزایش حمله به نرم افزارهایى است که براى فعالیت هاى جمعى در شبکه از آن استفاده مى شود. به عنوان مثال حمله به شبکه هاى ارسال پیام فورى در حال افزایش است و انتظار مى رود همزمان با افزایش سازگارى و هماهنگى میان فعالیت شبکه هاى مختلف مسنجرى، این روند تشدید شود.
در همین حال حملات phishing با هدف خالى کردن حساب هاى بانکى افراد هم به شدت در میان خرابکاران اینترنتى محبوب شده و به گزارش IBM در حالى که در سال ۲۰۰۴ از هر ۹۴۳ پیام الکترونیکى یکى با هدف پیشبرد یک حمله phishing تنظیم شده بود، اما در سال ۲۰۰۵ از هر ۳۰۴ نامه الکترونیکى یکى با این هدف تنظیم شده است.


 
عکس(سه شنبه 85 اسفند 15 ساعت 5:37 عصر )













































 
داستان حاج میرزا خلیل تهرانى در برزخ(سه شنبه 85 اسفند 15 ساعت 5:25 عصر )

داستان حاج میرزا خلیل تهرانى در برزخ


مرحوم حاج میرزا حسین نورى که از بزرگ‌ترین محدّثین جهان تشیّع است در کتاب علمى و با قیمت «دارالسلام» نقل مى‌کند:

حاج میرزا خلیل طهرانى در اوائل طلبگى در شهر قم در مدرسه دارالشفاء به تحصیل اشتغال داشت و از حیث فقر و تهیدستى در سختی و مضیقه بود، به طورى که بعضى شب‌ها را گرسنه مى‌خوابید.

شبى در فصل زمستان از مدرسه بیرون رفت تا قدرى ذغال تهیه کند، به خانمى برخورد که با دو بچه کوچک کنار کوچه نشسته و با چشم گریان به آنها مى‌گوید: من به هر کجا رفتم که منزل گرمى از براى شما تهیه کنم ممکن نشد، مى‌ترسم امشب در آغوش من از سرما تلف شوید!!

حاج میرزا خلیل مى‌گوید از دیدن وضع آن زن زانوهایم از کار افتاد و به دیوار کوچه تکیه دادم، و به فکر فرو رفتم که چگونه جان این زن و بچه‌هایش را از خطر تلف شدن برهانم، چون چاره ندیدم فوراً به مدرسه بازگشتم و چند جلد کتاب نفیسى که داشتم به کتاب فروشى بردم و به هر قیمت که او خواست به او فروختم، با پول آن چند مَن ذغال تهیه کردم و به مسافرخانه‌اى که نزدیک مدرسه بود بردم و اطاقى با رختخواب و کرسى گرم در آن مکان تهیه کرده آن زن و بچه‌هایش را به آنجا منتقل کردم، سپس قدرى غذاى گرم با همان پول خریدارى نموده براى آن بندگان خدا بردم و اعلام نمودم تا فردا عصر این اطاق در اختیار شماست، جائى نروید تا باز من به سراغ شما بیایم .

آنگاه به حجره بازگشتم و مقدارى از ذغال را که آورده بودم براى کرسى خود روشن کردم، در این حال دیدم دو نفر با چراغ دستى وارد مدرسه شدند و به نزد من آمده گفتند مریضى داریم که به دل درد سخت مبتلاست، معالجه به او فائده نداده، اکنون از حیاتش ناامید شده به ما گفته یکى از طلاّب را بالاى سرش ببریم شاید از برکت قدم و دعاى او شفا بگیرد، ما به مدرسه آمدیم دیدیم تمام حجرات چراغش خاموش است مگر حجره‌ى شما، تقاضا داریم زودتر به بالین آن مریض بیائید و در حق او دعا کنید، من به اتّفاق آن دو نفر به بالین مریض رفتم و حالش را بسیار سخت دیدم! این حدیث شریف به نظرم آمد که حضرت مجتبى علیه السلام در طفولیّت دچار ناراحتى سختى شد، حضرت زهرا علیهاالسلام او را به نزد پدر برد و از آنجناب چاره خواست، حضرت فرمود قدح آبى بیاورید، چون آوردند چهل مرتبه سوره حمد بر آن خواندند و آب آن را به فرزند دلبندش پاشیدند بلافاصله تب قطع شد، و آثار بهبودى در وى ظاهر گشت، من هم قدح آبى طلبیدم و همان برنامه را اجرا کردم و به اطاقک خود در مدرسه بازگشتم!

طولى نکشید که باز دیدم آن دو نفر به مدرسه آمدند و وجه قابلى به من دادند و گفتند: از برکت دعاى شما مریض ما شفا یافت و این وجه را او براى شما فرستاده، من از آن روز در فکر تحصیل علم طب افتادم، و پس از گذراندن دوره‌اى از علوم طب، مطبى در شهر قم باز کردم و از آن راه ثروت قابل ملاحظه‌اى نصیبم شد، تا این که براى زیارت عتبات به عراق رفتم، جاذبه و معنویّت حضرت مولا مرا وادار به اقامت در نجف کرد.

در آنجا هم به تحصیل علوم دینیه مشغول شدم و هم با بازکردن مطبّى منظم به مداواى بیماران پرداختم .

پس از مدّتى خواب دید وارد وادى السلام شده و آنجا همانند بهشت عنبر سرشت، همراه با قصرهاى عالى است، چشمش به قصرى زیبا افتاد، پرسید این قصر از کیست؟ گفتند از حاج میرزا خلیل، نزدیک قصر آمد جوانى را با صورتى بسیار زیبا مشاهده کرد، از او سراغ حاجى را گرفت، آن جوان خوش سیما گفت: حق دارى مرا نشناسى من حاج میرزا خلیلم که بر اثر دعاى تو و کارهاى خیرم به این مقام رسیدم و به تو اعلام مى‌کنم که حقّاً خدمت مرا تلاقى کردى!!

روزى زنى علویه به مطب آمد و از کسالت خود سخن گفت، من پس از معاینه وى اعلام کردم علاج بیمارى تو از اختیار من خارج است، به ناگاه به این حقیقت متوجه شدم که دانش طب من و ثروت دنیائى و مادّى‌ام نتیجه رهانیدن یک زن و فرزندان سرمازده‌اش در قم بود، چرا این زن علویه را ناامید کنم، با تکیه بر فضل حق او را معالجه مى‌کنم، دنبالش دویدم و وى را به مطب بازگردانده به او گفتم گرچه علاج بیمارى شما براى من خیلى سخت است، ولى امیدوارم بتوانم شما را معالجه کنم گرچه مخارج علاج شما از طرف خودم پرداخت شود، پس از مدتى با خریدن داروهاى گران قیمت از پول خودم او را معالجه کردم چون از بیمارى سختش به بهبودى رسید به من گفت: من از جبران خدمات تو عاجزم اکنون به حرم جدّم على علیه‌السلام مشرف مى‌شوم و از وى تقاضاى عوض دنیا و آخرت براى شما مى‌کنم .

حاج میرزا خلیل مى‌فرماید خود من هرگاه به مرض سخت و درد صعب العلاجى دچار مى‌شدم دنبال آن علویه مى‌فرستادم و پیغام مى‌دادم امروز وقت تلافى است، او به حرم مى‌رفت و در حق من دعا مى‌کرد و من به شفا مى‌رسیدم .

پس از فوت حاج میرزا خلیل، آن زن علویه بر سر مزارش مى‌آمد و پس از دعا و طلب مغفرت عرضه مى‌داشت خدایا مقام حاجى را به من بنمایان!

پس از مدّتى خواب دید وارد وادى السلام شده و آنجا همانند بهشت عنبر سرشت، همراه با قصرهاى عالى است، چشمش به قصرى زیبا افتاد، پرسید این قصر از کیست؟ گفتند از حاج میرزا خلیل، نزدیک قصر آمد جوانى را با صورتى بسیار زیبا مشاهده کرد، از او سراغ حاجى را گرفت، آن جوان خوش سیما گفت: حق دارى مرا نشناسى من حاج میرزا خلیلم که بر اثر دعاى تو و کارهاى خیرم به این مقام رسیدم و به تو اعلام مى‌کنم که حقّاً خدمت مرا تلاقى کردى!!

منبع: عرفان اسلامی (شرح جامع مصباح الشریعه و مفتاح الحقیقه)جلد 12



 
مداحی به مناسبت ایام محرم(سه شنبه 85 اسفند 15 ساعت 5:25 عصر )
امام حسین کریمی Play Download
حضرت رقیه کریمی Play Download
حضرت علی اصغر کریمی Play Download
حضرت حر 1 محمد طاهری Play Download
حضرت حر 2 محمد طاهری Play Download
حضرت علی اصغر محمد طاهری Play Download
حضرت علی اکبر محمد طاهری Play Download
حضرت قاسم محمد طاهری Play Download
روضه علی اصغر محمد طاهری Play Download
طفلان زینب محمد طاهری Play Download
ورود به کربلا محمد طاهری Play Download
حضرت رقیه بنی فاطمه Play Download
حضرت علی اصغر بنی فاطمه Play Download
حضرت قاسم حدادیان Play Download
حضرت علی اکبر حدادیان Play Download
حضرت علی اصغر حدادیان Play Download
طفلان زینب حدادیان Play Download
حضرت رقیه خلج Play Download
حضرت علی اصغر خلج Play Download
حضرت علی اکبر خلج Play Download
ورود به کربلا خلج Play Download
حضرت علی اصغر سیب سرخی Play Download
حضرت قاسم سیب سرخی Play Download
ورود به کربلا سیب سرخی Play Download
امام حسین میردامادی Play Download
حضرت عبدالله میردامادی Play Download
حضرت علی اصغر 1 میردامادی Play Download
حضرت علی اصغر 2 میردامادی Play Download
حضرت قاسم 1 میردامادی Play Download
حضرت قاسم 2 میردامادی Play Download
طفلان زینب میردامادی Play Download
ورود به کربلا میردامادی Play Download
حضرت علی اصغر فیضی Play Download
ورود به کربلا ارضی Play Download


 
اربعین(سه شنبه 85 اسفند 15 ساعت 5:24 عصر )

اربعین


  اربعین از رازهای هستی ،


 خصوصیت عدد چهل و اسرار نهفته در آن براى ما روشن نیست.البته چه بسا، با توجه به ویژگى‏هاى انسان، «چهل بار» تکرار یک رفتار پسندیده موجب ملکه  معنوى و  تعمیق آن رفتار و قابلیت نزول فیض خاص خداوند مى‏شود.


 


اربعین در فرهنگ عاشورا


 در فرهنگ عاشورا، اربعین به چهلمین شب شهادت حسین بن علی(ع) گفته میشود که مصادف با روزبیستم ماه صفر است. از سنتهای مردمی گرامی داشت چهلم مردگان است، که به یاد عزیز فوت شده خویش، خیرات و صدقات میدهند و مجلس یاد بود بر پا میکنند، در روز بیستم صفر نیز، شیعیان، مراسم سوگواری عظیمی را در کشورها و شهرهای مختلف به یاد عاشورای حسینی بر پا میکنندعاشقان و پیروان آن امام، در سحال اسرار اربعین به ذکر پرداخته و باران اشکبار چشم خویش را بامظلومیت حسین و یارانش پیوند می زنند. این راه، راه تداوم عشق است و بی گمان هیچگاه بی رهرونخواهد بود.


 


 نخستین اربعین


 در نخستین اربعین شهادت امام حسین (ع)، جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی موفق به زیارت تربت و قبر سید الشهدا شدند. بنا به برخی نقلها، در همان اربعین، کاروان اسرای اهل بیت (ع) دربازگشت از شام و سر راه مدینه، از کربلا گذشتند و با جابر دیدار کردند. البته برخی از مورخان نیز آن را نفی کرده و نپذیرفته اند، از جمله مرحوم محدث قمی در «منتهی الامال» دلایلی ذکر میکند که  دیدار اهل بیت از کربلا در اربعین اول نبوده است. به هر حال، تکریم این روز و احیای خاطره غمبار


 عاشورا، رمز تداوم شعور عاشورایی در زمانهای بعد بوده است.


  


اربعین و عرفان


 در فرهنگ اسلامى هم عدد چهل (اربعین) جایگاه ویژه اى دارد. چله نشینى براى رفع حاجات, حفظ کردن چهل حدیث, اخلاص چهل صباح, کمال عقل در چهل سالگى, دعا براى چهل مؤمن, چهل شب چهارشنبه… از این نمونه هاست.


آمده است که چون حضرت موسی (ع) را قابل استماع کلام بی واسطه خداوند میکردند چهل روز به خلوت فرستادند و خداوند فرمود: «… و اذا واعدنا موسی اربعین لیله »


 و پیامبر حکیم (ص) فرمود:


 « من اخلص لله اربعین یوماً فجر الله ینابیع الحکمة من قلبه على لسانه »


  هر کس چهل روز فقط براى خداوند تعالى اخلاص چشمه های خداوند ورزد حکمت را از قلبش برزبانش جارى مى‏سازد.»


 صاحب مرصاد العباد، عارف نامی نجم الدین شیرازی نیز گفته است:" و عدد اربعین را خاصیتی است در استکمال چیزها که اعداد دیگر را نیست. چنانکه در حدیث صحیح آمده است:


 ان خلق احدکم بجمع فی بطن امه اربعین یوما ثم یکون علقه مثل ذلک.


  و خواجه علیه السلام ظهور چشمه های حکمت از دل بر زبان را اختصاص اخلاص اربعین صباحا فرموده است، و حوالت کمال تخمیر طینت آدم علیه السلام به اربعین صباحا کرد و از این نوع بسیاراست."


 


 


 در گذر سالیان و قرنها، رنگ و بوی معتقدات انسان رخساره ای تازه می یابد. اما گویی چشمی پنهان گواهی می دهد که ابدیتی ناب و همیشه تازه می باید دگرگون نشود. چیزی می باید بر جای باشد تابتوان بدان تکیه زد و با چنگ زدن بدان، خود را به حقیقت نزدیک ساخت. می باید شارعی ابدی،مرکوبهای جان را تا مقصدی مطمئن برساند و این جانهای فرسوده و افسرده را به معبدی آکنده ازشور و سماع و ذکر و سجود هدایت کند. همة آنچه به امام حسین (ع) مربوط می شود از اینگونه است.همچون رحیل مکرر کاروانها در گم راههای بیابانی، که هر یک به نشانه ای جدا شناخته می شود،اما به یک سو می خوانند و یک مقصد را دنبال می کنند.


 


  بعثت و هجرت و محرم و عاشورا و ... اربعین منزلگاههای سفر عاشقانه در رکاب حق است هرکه در این رکاب گام بر دارد، ضمانت رستگاری را یافته و هر که کمر بسته این خواجه باشد،بی تردید نقش آزادگی بر میان بسته است. رمز این معما اینچنین گشوده می شود. می باید خالص و زلال به دنبال مریدی چون حسین(ع) رفت. سحرگه رهرویی در سرزمینی همی گفت: این معمابا قرینی که ای صوفی شراب آنگه شود صاف که در شیشه بماند اربعینی، اربعین نشانه ایست برای تأمل و تأثر، نشانه ای برای دادخواهی و تظلم زیرا اگر خواهندگان خون حسین (ع) درمنزلی گرد هم نیایند و میثاقهای جهاد و فلاح را در منازلی همچون اربعین تازه نسازند، این توفان فرو خواهد نشست، از میان خواهد رفت و وزشی خشک و بیهوده بر جای خواهد ماند.


 


 اینکه چرا اربعین و در این رمز، در این نماد، در این عدد، چه رازی نهفته است؟ بهتر آنکه چند وچون را کنار بگذاریم و در برابر علم خدا و نبی تسلیم باشیم. اربعین از رازهای هستی است چنانکه چون موسی (ع) را قابل استماع کلام بی واسطه خداوند چهل روز به خلوت فرستادند و خداوندفرمود: و اذ و اعدنا موسی اربعین لیله و پیامبر حکیم فرمود: من اخلص لله اربعین صباحا ظهرت ینابیع الحکمه من قبله علی لسانه. در تقدیر رموز اربعین همین بس. صاحب مرصاد العباد، عارف نامی نجم الدین رازی نیز گفته است: و عدد اربعین را خاصیتی است در استکمال چیزها که اعداد دیگر را نیست. چنانکه در حدیث صحیح آمده است: ان خلق احدکم یجمع فی بطن امه اربعین یوما ثمیکون علقه مثل ذلک و خواجه علیه السلام، ظهور چشمه های حکمت از دل بر زبان اختصاص اخلاص اربعین صباحا فرموده است: و حوالت کمال تخمیر طینت آدم علیه السلام به اربعین صباحاکرد و از این نوع بسیارند.


 


  نخستین سوگواران حسین (ع) در اربعین سالار شهیدان، به یادش گریستند. آنان در این میعادگاه به تاْمل در افق رسالت ، و حقیقتی که از جوشش خون حسین (ع) باز تافته بود پرداختند. از آن پس، عاشقان و پیروان آن امام، در سحاب اسرار اربعین به ذکر پرداختند و بار آن اشکبار سرنوشت خویش را به مظلومیت حسین (ع) و یارانش پیوند زدند. این راه، راه تداوم عشق است و بی گمان هیچگاه  بی رهرو نخواهد ماند



 
ا(سه شنبه 85 اسفند 15 ساعت 5:23 عصر )


نمایش تصویر در وضیعت عادی http://www.seyrosolook.co.srنمایش تصویر در وضیعت عادی



 
عکس(دوشنبه 85 اسفند 7 ساعت 8:54 صبح )


 
خصوصی(دوشنبه 85 اسفند 7 ساعت 8:51 صبح )
این وبلاگ در روز های آینده به روز می شودhttp://www.parsiblog.com/Images/Emotions/168.gif

 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 1  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 4158  بازدید


» ?پیوندهای روزانه «
» لوگوی دوستان من «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «